Podľa čoho ste zaradili podcasty do súťaže?
Boli to 4 hlavné podmienky – podcast musí byť dostupný v databáze slovenských podcastov skpodcasty, musí byť v slovenskom jazyku, v roku 2023 vypublikoval aspoň jednu plnohodnotnú epizódu a v RSS feede má vyplnenú kategóriu, do ktorej patrí. Tieto podcasty sme vyfiltrovali, boli automaticky zaradené do súťaže a každý tvorca dostane notifikáciu na e-mail uvedený v RSS feede. Viac informácií nájdete v pravidlách súťaže.
Prečo nie je môj podcast v zozname?
Dôvodov môže byť niekoľko, pravdepodobne to bude nesplnená podmienka Pravidiel súťaže. Ak máš predsa pocit, že tvoj podcast by mal byť v zozname a uchádzať sa o ocenenie Miláčik – najlepší slovenský podcast roka 2023, napíš nám na sutaz@podcastroka.sk.
Dokedy trvá hlasovanie a kedy budú výsledky?
Hlasovanie verejnosti trvá do 16. júna, čo je posledný deň na odovzdanie hlasu. Výsledky budú vyhlásené 19. júna na odovzdávaní cien.
Ako veľmi zaváži môj hlas v hlasovaní?
Veľmi. Hlasy verejnosti majú rovnakú váhu ako hodnotenie poroty. Nominácie sú síce zostavené podľa hodnotenia poroty a dané podcasty si bodové hodnotenie držia, no hlasy verejnosti môžu poradie úplne zmeniť. Ak dostane nominovaný podcast dostatok hlasov poslucháčov, ale z pozície hodnotenia poroty bol na 5. mieste z 5 nominácií, má stále šancu sa vďaka týmto hlasom dostať na 1. miesto a vyhrať súťažnú kategóriu.
Aký je rozdiel medzi súťažnými kategóriami a oceneniami Miláčik a Ucho?
V súťažných kategóriách sa berú do finálneho hodnotenia hlasy poroty aj verejnosti. Ocenenie Ucho pre najlepší nový podcast, ktorý vznikol v roku 2023, sa udeľuje len na základe hlasov poroty. Ocenenie Miláčik je cena popularity a získa ju podcast, ktorý dostane v hlasovaní najviac hlasov verejnosti.
Čo je extra ocenenie Klapka?
Do extra ocenenia Klapka sa môžu prihlásiť podcasty, ktoré sú publikované aj vo video formáte. V tomto prípade je potrebná osobitná registrácia prostredníctvom registračného formulára uvedeného na web stránke organizátora. Kritériom zapojenia je publikovanie na YouTube a zároveň zverejnenie na podcastovom portáli skpodcasty. Extra ocenenie Klapka získa videopodcast s najväčším počtom hlasov, ktorý vyberie verejnosť zo všetkých zaregistrovaných videopodcastov.
Zaradenie súťažných kategórií a podcastov do nich mi nedáva zmysel.
Súťažné kategórie sme zostavovali podľa príbuzných podcastových kategórií aj s prihliadnutím na to, koľko podcastov do nich na Slovensku spadá, aby boli vyvážané aj počty jednotlivých podcastov v súťažných kategóriách. Výsledok je aj kompromisom pre prvý ročník, aby nebolo príliš veľa súťažných kategórií. Podcastové kategórie si určuje každý tvorca podcastu, ako organizátori sme do tohto nezasahovali.
Kto je organizátorom súťaže?
Podcast roka organizuje podcastový boutique Shtoodio a webový portál skpodcasty. Ide o druhý ročník súťaže na Slovensku, ktorého exkluzívnym partnerom sa stala spoločnosť Orange Slovensko, preto sa druhý ročník volá Orange Podcast roka 2024.
Ako bola zostavená porota?
Najprv sme oslovili nezávislé osobnosti, ktoré sa pohybujú v mediálnom biznise. Následne partneri súťaže nominovali komunikačných expertov a veľkých fanúšikov slovenských podcastov zo svojich spoločností.
Ako boli porotcom prideľované podcasty?
Prideľovanie súťažných kategórii na hodnotenie porotcom vychádza z ich expertízy v oblastiach, v ktorých pôsobia. Porotca partnera súťaže nemôže hodnotiť kategóriu, v ktorej súťažia podcasty, ktoré produkuje tento partner. Porotcovia nemôžu hodnotiť ani súťažnú kategóriu, v ktorej súťaži podcast ich rodinných príslušníkov. Organizátori nezasahujú do hlasovania poroty a nemajú vplyv na hodnotenie porotcov.
Ako funguje Wild Card?
Každý porotca má právo použiť tzv. wild card a posunúť tak medzi nominované podcasty svoj obľúbený podcast. Počet nominovaných podcastov v jednotlivých súťažných kategóriách sa v tom prípade navýši na maximálne 7 podcastov. Tieto podcasty budú v hlasovaní verejnosti viditeľne označené.
Ako vznikajú top rebríčky podcastov platforiem Spotify a Apple Podcasty?
Top rebríčky podcastov slúžia na ich objavovanie a vznikajú na základe viacerých parametrov. Spotify aj Apple Podcasty majú vlastné pravidlá pre zostavovanie. Zahŕňajú kombináciu nových odberov, celkového počtu sledovateľov, aktivity prehrávania a miery dopočúvania. Viac informácií o rebríčkoch nájdeš na webe skpodcasty.